poniedziałek, 6 lipca 2020

McGoris #138 - Przepiękny spektakl obłoków srebrzystych - 05.07.2020r.

Obłoki srebrzyste tego dnia były widoczne nawet na południu Polski wysoko nad horyzontem.


Wczoraj wieczorem na późno-wieczornym niebie (ok. 22:00) mogłem podziwiać piękne obłoki srebrzyste - mezosferyczne chmury (najwyższe chmury - wysokość ok. 70-80 km) do dziś owiane tajemnicą.

Można je obserwować tylko w okresie przesilenia letniego (wtedy Słońce zachodzi bardzo płytko i chmury te są oświetlane od spodu) na szerokości geograficznej od 50 do 70 stopni. Najlepiej jest je obserwować późno wieczorem, ale nie w środku nocy - najlepiej ok. 22:00 lub 2:00 - 3:00 w nocy.

Ja mieszkam na południu Polski, na 49 już równoleżniku i to zjawisko jest dla mnie rzadsze niż dla tych z północy Polski. Oto zdjęcia z wczoraj. Obłęd!







Jeżeli wam się podobało to udostępnijcie, napiszcie w komentarzu czy ktoś widział takie obłoki. Pozdrawiam, McGoris :)


Zapraszam także do polubienia strony na Facebooku: facebook.com/mcastronomia


1 komentarz:

  1. kolego napisz do mnie na adres "aleyzet" oczywiscie bez " --> na gmail.com . podeślę ci zdjęcia z około godziny 22. też widziałem

    OdpowiedzUsuń